80% smartphonegebruikers wil app voor ziekenhuizen

11 juni 2014

Uit een wereldwijd onderzoek blijkt dat 80 procent van de mensen graag hun smartphone wil gebruiken voor interactie met zorgverleners. Daarnaast zou ruim driekwart herinnerd willen worden aan hun afspraak  en 69 procent heeft behoefte aan herinneringen om afspraken te maken of medicatie in te nemen.

Het onderzoek is uitgevoerd door FICO, een wereldwijd gerenommeerd analytics software bedrijf. Het onderzoek is een mooi voorbeeld van de veranderende behoeftes van de zorgconsument. De manier waarop zorginstellingen met patiënten communiceren zal zich dus ook moeten aanpassen aan de nieuwe wereld.

Volgens de technisch directeur van FICO zijn mensen bijzonder geïnteresseerd en steeds meer geneigd om ICT te gebruiken in het maken van beslissingen in hun zorgproces en het managen van de eigen gezondheid. De kern is om "frequent en pro-actief" met patiënten te communiceren. Mensen willen graag contact met hun zorgverleners op een manier die handig voor hen zelf is.

Trits' zusterbrijf Logis.P  heeft een innovatieve app voor de zorg ontwikkeld waarmee patiënten afspraken kunnen maken, zich aanmelden in het ziekenhuis en ze actueel op de hoogte worden gehouden van uitloop en wachttijden. Er zijn ook meer mogelijkheden zoals automatisch toegang geven tot relevante brochures en informatie om mensen voorbereid op een afspraak te laten komen. 

Lees hier meer over de mogelijkheden van InDoor, de app voor de zorg.

< Terug
80% smartphonegebruikers wil app voor ziekenhuizen

Nieuws